2. РЕКОМЕНДАЦІЇ В ДОПОМОГУ УЧНЕВІ ЩОДО ТАКТИКИ ВИКОНАННЯ ТЕСТІВ
Досвід показує, що результат тестового оцінювання
залежить не тільки від рівня навчальних досягнень учня, але й від його
технічної та психологічної підготовленості саме до цієї форми контролю знань.
Технічна підготовленість означає що учень знає правила проведення тестового
оцінювання і вміє заповнювати бланки відповідей. Психологічна підготовленість
передбачає вміння правильно оцінити свої можливості та час, відведений на
виконання завдань.
Технічно та психологічно підготовлений учень не губиться
на іспиті, не витрачає зайвого часу на спроби зрозуміти, як оформити роботу, та
не впадає в паніку в разі неможливості виконати у відведений час усі завдання.
Для того щоб Ви могли впевнено впоратися з тестом у
напруженій екзаменаційній обстановці, пропонуємо деякі найбільш прямі й
універсальні рецепти із приводу тактики їхнього виконання.
- Тренуйтеся! Перед офіційним тестуванням варто виконувати
якнайбільше тестів — просто заради тренування. Це дає можливість познайомитись
з типовими конструкціями тестових завдань, а також отримати досвід
самоспостереження й оптимальної саморегуляції під час тестування.
- Поспішайте! Тренуйтеся із секундоміром у руках. Засікайте час
виконання тестів, обмежуйте його.
- Випробовуйте!
У тренуваннях застосовуйте правильну тактику, тобто
додержуйтеся всіх рекомендацій, як правильно вирішувати окреме завдання або
тест у цілому. Наприклад, не слід двічі перечитувати малозрозумілу інструкцію,
а потрібно відразу ж познайомитися з варіантами відповідей. Тоді зміст
відповідей прояснить вам, що ж саме є необхідним в інструкції до даного
завдання. Це конкретний приклад тактики, яку треба випробувати. її можна
освоїти й ефективно застосовувати, тільки активно тренуючись у тестуванні.
- Пропускайте! Треба навчитися пропускати важкі або незрозумілі
завдання. Пам’ятайте: у тесті завжди знайдуться такі, з якими Ви обов’язково
впораєтеся. Просто нерозумно недобрати балів тільки тому, що Ви не дійшли до
своїх» завдань, а «застрягли» на тих, навчальний матеріал яких невідомий.
Звичайно, така тактика може принести успіх далеко не завжди. Якщо тест
побудований за принципом «сходів» і починається з легких питань, то не варто
пропускати всі перші завдання.
- Виключайте! Багато завдань можна швидше вирішити, якщо не
шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які явно не підходять.
- Думайте тільки про поточне завдання! Коли Ви бачите нове
завдання, забувайте все, що було в попередньому. Думайте тільки про те, що кожне
нове завдання — це шанс набрати бали.
- Читайте завдання до кінця! Поспіх не повинен приводити до
того, що Ви будете намагатися зрозуміти умови завдання за «першими словами» і
добудовувати кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в
питаннях.
- Не засмучуйтеся! Навіть якщо Вам здається, що Ви допустили
занадто багато помилок і просто завалили тест, пам’ятайте, що дуже часто таке
відчуття є помилковим: при порівнянні Ваших результатів з іншими може
з’ясуватися, що інші допустили ще більше помилок. У підсумку Ви одержите якщо
не найвищий тестовий бал, то цілком пристойний.
- Заплануйте два кола! Сплануйте час виконання тесту таким
чином, щоб пройти всі завдання «по першому колу». Тоді Ви зможете повернутися
до складних завдань, які Вам спочатку довелося пропустити.
Такий найпростіший список рецептів. Якщо ви
використаєте їх, то ще під час тренувань побачите, як відчутно ростуть ваші
результати.
3. ОЗНАКИ УТРУДНЕНЬ УЧНІВ ТА ЇХ ПОДОЛАННЯ
Утруднення
учнів
|
Рекомендації
|
1. Мають
проблеми з відтворенням теоретичних
положень, визначенням частин висловлювання тощо.
|
1. Читання, переказ маленькими порціями.
|
2. Не
можуть відтворити формулу, закон, твердження, пояснити схему, орфограму.
|
2 .Неодноразове повторення, тренування пам’яті, фіксування вузлових
положень в пам’яті – все це в процесі уроку.
|
3.
Невміння використовувати формулу, закон, схему, орфограму.
|
3. Вчити
користуватися алгоритмом, за зразком виконувати декілька однакових вправ.
|
4. Мають
труднощі в побудові цілісного оповідання.
|
4.
Навчити працювати за планом, повторити пояснення в аналітичному
вигляді, ставити запитання про головне.
|
5. Не
шукають і не читають додаткову літературу.
|
5.
Популяризувати додаткову літературу на уроці.
|
6. Відволікаються в той час, коли потрібно зосередитись.
|
6.
Активізувати увагу всіх учнів на уроці, не допускати зниження
дисципліни, використовувати різні методи і форми викладання.
|
7.Байдужі до своїх успіхів чи невдач, неохайно виконують роботу, за яку
не ставлять оцінки.
|
7.
Заохочувати найменші старання, успіх, просування вперед, не залишати
без уваги домашні завдання та роботу на уроці, кожна робота слабкого учня повинна
бути перевірена.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар